Cynamonowe ciasto z jabłkami i żurawiną



Pyszne ciasto na poprawienie humoru w tak ponure dni :). Pomysł na ciasto zaczerpnęłam od małej cukierenki. Ciasto trochę zmodyfikowałam. Dodałam do jabłek suszona żurawinę i troszkę więcej cynamonu. Ciasto niezwykle aromatyczne.

Składniki:
  • 300g mąki
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 1 łyżeczka sody
  • 1 1/2  łyżeczki cynamonu
  • 150 gram cukru
  • 2/3 szklanki oleju
  • 3 jajka
  • cukier waniliowy
  • 3 średnie jabłka
  • żurawina ilość wedle uznania

Kruszonka:
  • 100g mąki
  • 80g cukru
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 1/2 łyżeczki cynamonu
  • 100g zimnego masła
Mąkę wymieszać z cukrem, cukrem waniliowym i cynamonem. Dodać masło i przez chwilę ucierać. Kruszonkę wstawić do lodówki.
Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia, sodą oraz cynamonem. Jabłka obrać i pokroić w kawałki. Do miski wsypać cukier, cukier waniliowy, wlać olej, dodać jajka i zmiksować, aby składniki się połączyły. Dodać mąkę i krótko, ale dokładnie wymieszać. Na koniec wsypać żurawinę i jabłka. Wszystko wymieszać łyżką. Ciasto przełożyć do tortownicy o średnicy 23cm wyłożonej papierem do pieczenia. Wierzch posypać kruszonką. Ja dałam na wierch kilka owoców żurawiny. Piec w temperaturze 180 stopni 60 minut.



 

4 komentarze:

  1. wszelkie ciasta z cynamonem są pyyych ;D mmm.. aż mam ochotę ukraść kawałek.. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fajne ciasto, w taka pogodę smakuje jeszcze lepiej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam ciasta cynamonowe! Są idealne na tę porę roku :)

    OdpowiedzUsuń
  4. cynamon, ciepłe kakao i nic więcej mi nie trzeba;D

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger