Kotleciki mielone z kaszą jęczmnienną, młodą kapustką i kalafiorem



W końcu słoneczko :)) Wczoraj był koszmarny dzień, normalnie spałam na siedząco ( oczy mi się same zamykały), ani kawa, ani druga kawa nic nie pomogły. Po 21 już spałam, aż wstyd, ale to było silniejsze ode mnie. Na obiadek kotleciki mielone z kapustką, którą uwielbiam. Zawsze jak tylko pojawiła się młoda kapustka, to mama zaraz nam ją właśnie tak robiła. Pyszności :)) Zamiast ziemniaków użyłam kaszę jęczmienną perłową, którą dostałam od Kupca do przetestowania. Kasze bardzo lubimy, do dania pasowała idealnie. Kasza ta jest bardzo wartościowym produktem zbożowym. Jedząc kasze dostarczamy organizmowi cenne białko roślinne, a także witaminy (głównie z grupy B) i składniki mineralne (żelazo, miedź, potas i fosfor). Kasza jęczmienna jest nie tylko pożywna, ale i bardzo smaczna. 

Składniki na kotlety:
  • 500 g mięsa mielonego z indyka
  • bułka tarta
  • 1 jajko
  • świeży koperek
  • rozmaryn
  • starta gałka muszkatołowa

Mięso przełożyć do miski, dodać trochę bułki tartej ( ja zawsze dodaję na oko), jajko, przyprawy i posiekany koperek. Wymieszać dokładnie. Formować kotleciki, które dodatkowo ja obtoczyłam w bułce tartej. Usmażyć.

Składniki na kapustkę:
  • koperek świeży
  • 1 młoda mała kapusta
  • kostka rosołowa warzywna
  • 1 łyżka mąki
  • śmietana 18% do zabielenia
  • sól
  • pieprz
  • ja dodałam troszkę przyprawy maggi
  • woda

Kapustę kroimy, wkładamy do garnka, zalewamy wodą, solimy i gotujemy, aż zrobi się miękka. Wodę odcedzamy. Dolewamy troszkę świeżej, dodajemy kostkę rosołową i ponownie gotujemy na wolnym ogniu ( kostka musi nam się rozpuścić). Przyprawiamy, dodajemy posiekany koperek, zagęszczamy mąką i śmietaną. Ja dodałam jeszcze kilka kropelek Maggi. 

Dodatkowo:
  • 1/2 kalafiora
  • kasza jęczmienna perłowa
Kaszę ugotować według przepisu na opakowaniu. Kalafiora również ugotować.




6 komentarzy:

  1. Jak ja bym zjadła taką kapustkę! W ogóle taki obiad: kotlet, kapustka zasmażana na przykład, ziemniaki.. Tęskno mi za domowymi super-polskimi obiadami:D

    OdpowiedzUsuń
  2. ooo,noo...kapusty nie jadłam z rok, buu! CZA to nadrobić;D

    OdpowiedzUsuń
  3. pyszny obiadek:) i ta kapucha - raz w tym roku tylko jadłam:(

    OdpowiedzUsuń
  4. hmm.. z kaszą jęczmienną czy ... jaglaną? bo w tytule jest jaglana :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger