Pstrąg łososiowy :)



Łososia uwielbiam, ale pstrąga łososiowego jadłam pierwszy raz. Dla mnie jest dużo delikatniejszy niż łosoś w smaku, tylko ma troszkę więcej ości, ale da się je powyciągać i mamy pyszną rybkę :) Tu z porem, którego bardzo polubiłam, marchewką, kukurydzą i dużo natki pietruszki. Do tego troszkę wina białego półwytrawnego,śmietana 18 % i odrobinka mąki do zagęszczenia :))

Składniki:
  • około 400 g filetu z pstrąga łososiowego
  • por
  • marchewka
  • kukurydza z puszki ( kilka łyżek)
  • 100 ml białego półwytrawnego wina
  • 150 ml śmietany 18 %
  • łyżka mąki do zagęszczenia
  • 2 ząbki czosnku
  • pęczek natki pietruszki
  • sól
  • pieprz
  • ryż ( u mnie biały Britta)

Pora pokroić w paseczki, wrzucić na patelnię i podsmażyć na oleju lub oliwie. Dodać przepuszczony przez praskę czosnek, startą na tarce o grubych oczkach marchewkę. Pstrąga obrać ze skóry, usunąć ości, podzielić na kawałki. Do smażącego się pora i marchewki wlać wino, dodać kukurydzę, wlać śmietanę, dokładnie wymieszać i zagęścić mąką, doprawić. Dodać posiekaną natkę pietruszki. Pstrąga z obu stron oprószyć solą i pieprzem i usmażyć na oleju lub oliwie. Smażymy dokładnie tak samo jak łososia. Ryż ugotować według przepisu na opakowaniu :) Ja na talerz dawałam pstrąga, na niego pora z kukurydzą i marchewką i z boku ryż :)


13 komentarzy:

  1. Wyśmienity obiadek:) Gdzie taką rybkę można kupić?

    OdpowiedzUsuń
  2. Kobieto,czy Ty wiesz,jak bardzo kusząco wygląda to danie?:))) Świetna propozycja:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyglada apetycznie! Dobra rybka nie jest zla :)

    OdpowiedzUsuń
  4. noo, pstrąga uwielbiamy z moim, ale co fakt, to fakt...łowisz ości;p
    cóż...cza kochać;p

    btw, mogłybyśmy u siebie jadać, gotujemy podobnie ;D

    OdpowiedzUsuń
  5. Wygląda bardzo zachęcająco:):)

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dawno nie robiłam sobie żadnej rybki, a Ty tu mi wyjeżdżasz z takim obiadem?!

    OdpowiedzUsuń
  7. nie jestem fanką łososia, ale ładnie go przyrządziłaś, aż zaburczało mi w brzuszku:D

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam łososia, muszę koniecznie wypróbować Twój przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  9. pysznie wygląda:) rzadko jadam ryby, ale na tą bym się skusiła:D

    OdpowiedzUsuń
  10. właśnie zrobiłam, po małych modyfikacjach - mniej wina i śmietany (u mnie 30%), zagęszczone mąką kukurydzianą, filet podany na warzywach, posypany pietruszką i skropiony sokiem z cytryny. Niebo w gębie! Dziękuję za przepis, jeszcze do niego wrócę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger