Tarta z kurczakiem, cukinią, papryką oraz szparagami :)



Tartę miałam zamiar robić już kilka razy, ale jest trochę pracochłonna i mi się po prostu nie chciało. Chodzi za mną jeszcze wersja na słodko, ale na razie przez tą pogodę nie mogę kupić truskawek i tak mi schodzi. Nie mogę już tego deszczu :(( pada i pada i końca nie widać :(( Ta wersja ze szparagami, które tez ciężko było kupić, ale w końcu dopadłam. Przy okazji robienia ciasta w końcu miałam okazję przetestować silikonową stolnicę od Emako. Ciasto robi się na niej super, nic się nie przykleja, dla mnie super. Mata może służyć również do pieczenia w piekarniku :)


Składniki na ciasto:

  • 1/2 kostki margaryny
  • 2 łyżki kwaśnej śmietany (u mnie 12%),
  • 1,5 szklanki mąki pszennej
  • 1 jajko,
  • szczypta soli


Wszystkie składniki ugniatać do powstania jednolitej masy. Ciasto troszkę rozwałkować, rozprowadzić w formie do tarty lekko wysmarowanej masłem. Widelcem po nakłuwać ciasto, wyspać na nią najlepiej fasolę, żeby ciasto obciążyć. Wstawić do piekarnika nagrzanego do 180 stopni podpiekać około 15 minut. 



Składniki na farsz:
  • 3 ugotowane szparagi
  • 1/2 małej cukinii
  • 2 filety z kurczaka
  • przyprawa kebab-gyros
  • 1/2 czerwonej papryki 
  • cebula
  • 1 ząbek czosnku
  • olej do smażenia

Szparagi obieramy i gotujemy w osolonej wodzie około 5 minut. Kurczaka kroimy w kawałki, podsmażamy, doprawiamy przyprawą kebab-gyros. Do kurczaka dodajemy pokrojoną cebulę, cukinię, oraz paprykę. Wszystko razem dusimy. Warzywa muszą troszkę zmięknąć. Na podpieczone ciasto wykładamy cały farsz, pokrojone szparagi i przygotowujemy sos.

Składniki na sos:
  • 3 jajka
  • około 15 dkg sera żółtego 
  • około 100 ml śmietanki 18%

Jajka roztrzepujemy w miseczce, dodajemy śmietanę i starty na tarce ser. Dokładnie mieszamy i wylewamy na tartę. Ciasto wkładamy do piekarnika. Pieczemy w 180 - 200 stopni około 15-20 minut :)






6 komentarzy:

  1. rewelacja, no i prosty przepis ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczna tarta z moimi ulubionymi dodatkami!

    OdpowiedzUsuń
  3. O jak ja bym chciała, żeby mi ktoś upichcił taki obiadek dzisiaj... :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie, takie dania to ja lubię i to bardzo :)

    OdpowiedzUsuń
  5. tarta wygląda przepysznie:) również dorwałam szparagi, ale zamroziłam bo się muszę uczyć do egzaminu, ciasto z truskawkami też bym zrobiła, ale wszystko przez natłok znów odkładam.

    OdpowiedzUsuń
  6. Tarta wygląda super! I ma taki słoneczny kolor - nie to co ta pogoda za oknem...:P Przynajmniej jest trochę słońca na talerzu:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger