Łosoś ze szpinakiem, serem błękitnym w cieście francuskim :)



Hejka wszystkim :)) Czy u Was też tak pada i trochę zimno??? U mnie w Rzeszowie wrrr, odprowadzałam mojego młodego do przedszkola i oboje normalnie zmarzliśmy, a jego nawet dosyć grubo ubrałam i myślałam, że za grubo, a tu mu zimno normalnie było.Trzeba pozytywy wyciągnąć z pogody, bo przynajmniej grzybów będzie dużo, jeśli ktoś lubi, sama myślę jak tu skombinować trochę czasu i odwiedzić las w celu znalezienia choćby kilku, bo jakoś jak już tam wejdę, to żadnego nie widzę he he :)) Ostatnio to tylko jakieś robale ciągle mi się w oczy rzucały i zaskrońca to dostrzegłam wrrrr. Dobra teraz o daniu, ostatnio kupiłam z ciekawości ser blue, do pizzy i powiem Wam, że bardzo mi posmakował i będzie częstszym gościem w mojej kuchni. Dodałam go też właśnie do łososia, szpinaku i kukurydzy i do tego ciasto francuskie i był pyszny obiadek. Mieliśmy problem tylko, które wino wybrać czy do ryby, czy do sera he he, ale oba są rewelacyjne, więc wybraliśmy Celebro semi dry white Spain ;)))

Składniki:
  • ciasto francuskie
  • szpinak (u mnie świeży)
  • 2 ząbki czosnku
  • ser błękitny Lazur
  • kukurydza
  • oliwa z oliwek
  • około 400 g filetu z łososia
  • sól
  • pieprz

Szpinak umyć, pokroić i podsmażyć na oliwie, dodać czosnek przepuszczony przez praskę. Ciasto rozwinąć, ja je zawsze nacinam z obu stron, żeby potem ładnie mi się na wierzchu pozawijało. Na ciasto dajemy podsmażony szpinak, na niego pokrojonego w kawałki łososia, na to kukurydzę i pokrojony w drobną kostkę ser błękitny. Zawijamy pocięte paseczki na przemian. Pieczemy w 200 stopniach około 30 minut.


11 komentarzy:

  1. Przecudownie wygląda! Uwielbiam takie połączenie pysznego nadzienia i ciacha francuskiego. :) Jeśli masz ochotę zapraszam w moje skromne progi w odwiedziny. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. losos i szpinak ... to polaczenie jest tak dleikatne i kremowe ze naprawdę nic więcej mi nie jest potrzebne do szczęścia ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Proszę mi tu nie serwować takich pyszności:)))hahaha

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetne połączenie:) Pyszna przekąska!

    OdpowiedzUsuń
  5. Chętnie wpadłabym na obiad bo takie pyszności przygotowałaś :)

    OdpowiedzUsuń
  6. mniem...pyszna klasyka..polecam tez niebieski lazur ze śmietaną i brokułem;)

    OdpowiedzUsuń
  7. U mnie dzisiaj pogoda ładniejsza, nawet słonko wyjrzało :) A danie wspaniałe - uwielbiam łososia w każdej postaci, Twoja jest przepyszna! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Ojej, co za kombinacja! Wyobrażam sobie, że to smakuje cudownie :) Uwielbiam ser pleśniowy

    OdpowiedzUsuń
  9. u mnie rano było okropnie, a potem nawet słońce zobaczyłam:)
    a zimno się i tego nie lubię, bo koc staje się moim przyjacielem:) grzybów nie lubię zbierać, ale za to wymyślać potrawy z nimi już tak:)
    a rybka jest w pysznym wydaniu - otulona tym, co lubię:)

    OdpowiedzUsuń
  10. mmmm, ale pyszności! wspaniałe połączenie smaków :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger