"Smaczna i zdrowa kuchnia włoska" Gino D'Acampo - recenzja



Jakiś czas temu ta książka już do mnie dotarła, odłożyłam ja na półkę i zapomniałam o niej po prostu. Byłam ciekawa przepisów w niej zawartych, podoba mi się kuchnia włoska, a jak ma być smaczna i do tego zdrowa to już w ogóle duży plus. Co prawda są w niej dodatkowo ćwiczenia i program, który zapewnia utrzymanie zgrabnej sylwetki, ale mnie najbardziej interesują przepisy :)

We wprowadzeniu możemy przeczytać, że książka to poradnik dietetyczny niepodobny do innych tego typu książek. Mamy tez zapewnienie, że nie musimy rezygnować z ulubionych i smacznych potraw aby schudnąć i że potrawy zawarte w książce nie mają wyszukanych składników. Chodzi o to, żeby odżywiać się jak prawdziwy Włoch. Dieta Dolce polega na spożywaniu większej ilości pewnych składników - warzyw, owoców, fasoli, soczewicy oraz owoców morza. Włosi spożywają mnóstwo różnorodnych warzyw typowych dla kuchni śródziemnomorskiej , takich jak pomidory, bakłażany, papryka, cukinia i czerwona cebula, ryby i owoce morza. Na co dzień używają w kuchni oliwy, a nie korzystają zazwyczaj z masła. Wymyślne i ekstremalne diety odchudzające po prostu nie są skuteczne, odstawienie wszelkich smakowitych pokarmów szybko doprowadzi do tego, że tak będzie nam ich brakować, że w końcu zaczniemy objadać się kalorycznymi zamiennikami. Może coś w tym jest ?? Nie wiem, bo nigdy nie stosowałam jakiejś drastycznej diety, ale jak miałabym się nagle przestawić i nie jeść rzeczywiście ulubionych potraw to byłoby ciężko :(( 

Gino D'Acampo ot mistrz nowoczesnej kuchni włoskiej.  Jest to jego trzecia książka. Wcześniejsze to: Dieta italiana i Włoskie dania makaronowe (tą chętnie bym przejrzała he he ). Jego książki są wysoko cenione przez wielbicieli dobrego jedzenia.  Jest on dyplomowanym kucharzem. 



Książka jest podzielona na działy:
Śniadania
Lunch na wynos
Przekąski dodające energii
Szybkie dania
Kolacje dla dwojga
Dania jednogarnkowe
Przyjmowanie gości
Desery

Na końcu mamy tez ćwiczenia trenerki Nicki Waterman.



Książka ma przepiękne zdjęcia, które bardzo a to bardzo zachęcają do zrobienia danej potrawy. Od samego patrzenia ślinka cieknie :)) Przy każdej potrawie mamy podaną liczbę kalorii, ilość tłuszczu, tłuszczu nasyconego, cukry, oraz zawartość soli.  Każdy przepis zawiera krótki i przejrzysty opis sposobu wykonania. Jest jednak kilka składników, które są rzadziej spotykane, ale z reszta nie powinno być problemu. Książka świetna dla wielbicieli kuchni włoskiej,lubiących dobrze i smacznie zjeść oraz fajna propozycja jako prezent. Zdjęcia dodatkowo zachęcają do zrobienia danej potrawy co dla mnie jest dużym plusem. 

Autor: Gino D'Acampo
Tytuł:
"Smaczna i zdrowa kuchnia włoska"
Wydawnictwo:
G+J
Stron:
191
Okładka:
miękka
Format:
189x234 mm
Cena:
49,90 zł
 


Za książkę dziękuję:



2 komentarze:

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger