Risotto z kurczakiem, serem camembert i warzywami



Witam :)) Dzisiaj przepis na risotto z kurczakiem i warzywami. Od firmy Halina dostałam ryż do risotto Arborio, więc trzeba było zrobić, a jak :)) Wyszło pyszne, inne niż ze zwykłym ryżem, dodatek sera troszkę wyostrzył smak, ale my lubimy sery w potrawach :) Życzę Wam miłego i słonecznego dnia :))

Składniki:
  • 300 g ryżu Arborio Halina (1 opakowanie)
  • około 600 ml bulionu warzywnego lub drobiowego
  • 2 filety z kurczaka
  • mała cukinia
  • por
  • 2 ząbki czosnku
  • papryka czerwona
  • 1 duża marchewka starta na tarce
  • suszona bazylia
  • oregano
  • sól
  • pieprz
  • ser typu camambert
  • olej rzepakowy do smażenia

Warzywa (oprócz marchewki, która ścieramy na tarce) oraz kurczaka pokroić na drobne kawałki i podsmażyć na oleju. Cebulę obieramy, kroimy na drobno i wrzucamy do garnka w którym będziemy przygotowywać risotto, dodajemy również do niego czosnek (ja go przepuściłam przez praskę). Dajemy odrobinę oleju/oliwy i podsmażamy. Gdy cebulka się zeszkli, wrzucamy ryż, dokładnie mieszamy ( wszystkie ziarenka muszą się oblepić olejem), następnie dajemy trochę bulionu (ja go podzieliłam na 3 części), dusimy na wolnym ogniu, często mieszając. Gdy ryż wsiąknie bulion dolewamy kolejną porcję i czynność powtarzamy i znowu jak wsiąknie to dolewamy bulion. Ryz powinien się dusić tak około 35 minut. Gotowy przekładamy do warzyw, dokładnie mieszamy, dodajemy przyprawy i przekładamy do miseczek. Wierzch posypujemy pokrojonym serem camembert :)



9 komentarzy:

  1. Oj, dawno nie jadłam risotta, muszę to nadrobić:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Inne ,to znaczy lepsze czy gorsze niz zwykly ryż?

    OdpowiedzUsuń
  3. Już sobie wyobrażam ren smak, bo bardzo lubię sos z pleśniowego sera, zatem takie połączenie musi być dobre :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dawno nie robiłam risotto! Zdecydowanie za bardzo lekceważę ryż!:) Pyszna propozycja^

    OdpowiedzUsuń
  5. Ale smaki!takie jedzonko zawsze smakuje:)

    OdpowiedzUsuń
  6. Obłędnie wygląda! Uwielbiam takie cudeńka :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger