Szybki kurczak w cieście francuskim z warzywami i słonecznikiem



Hej :) Nie wiem czy Wy, ale ja jak nie mam pomysłu na obiad, a chcemy zjeść coś dobrego, to robię coś w cieście francuskim. Bardzo je wszyscy lubimy, a do środka i nie tylko zawsze można coś fajnie skomponować. Tym razem wersja z kurczakiem, cukinią, papryką i dużą ilością słonecznika. Zapomniałam jeszcze o cebulce dymce, którą dałam razem z zieloną częścią i świeża oregano. Mniam :))

Składniki:
  • 1 opakowanie ciasta francuskiego
  • 1/2 cukinii
  • 1/2 czerwonej papryki
  • cebulka dymka z zieloną częścią
  • świeże oregano
  • słonecznik
  • suszone pomidory z bazylią i czosnkiem
  • 2 łyżki oliwy
  • sól
  • pieprz

Kurczaka pokroiłam na kawałki, wrzuciłam do miseczki, dodałam oliwę, sól, pieprz i świeże listki oregano. Wymieszałam i odstawiłam na bok. W międzyczasie umyłam i pokroiłam cebulkę, cukinię i paprykę. Ciasto rozłożyłam na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia, nacięłam boki. Na środek przez całą długość wyłożyłam kurczaka, na niego dałam paprykę, cebulkę, cukinię i na całość słonecznik - tyle ile się zmieściło. Posypałam suszonymi pomidorami z bazylią i czosnkiem, zawinęłam i wstawiłam do nagrzanego do 200 stopni piekarnika. Piekłam około 30 minut :)


14 komentarzy:

  1. tak, tak-to połączenie to strzał w 10 :)
    pychota!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wiesz co Beti...uważam, że tego kto wynalazł ciasto francuskie powinno się odznaczyć . :D Uwielbiam takie przysmaki, miłego dnia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. zgadzam się, medal dla pomysłodawcy! kocham CF, miłością bezgraniczną, warkocza też;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja mam tak samo - kocham po prostu :) Medal jak najbardziej się należy :)

      Usuń
  4. też takiego czasem robię, bardzo smaczny:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetny, szybki i smaczny przepis na doskonały obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Super danie,mysle,ze rownie smaczne na cieplo,jak i na zimno:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wygląda bardzo efektownie. Świetny przepis:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Bardzo fajny przepis. Skorzystam z niego niebawem :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger