Jo Nesbo "Syn"



Jo Nesbo "Syn" to kolejny, wciągający kryminał. Jego powieści na pewno już znacie z Harrym Hole, norweskim policjantem w roli głównej. "Syn" to pierwsza powieść, którą czytałam bez niego. 

Książka przedstawia historię Sonny'ego Lofthusa, który odsiaduje wyrok w najlepiej strzeżonym więzieniu z Oslo. Jest synem policjanta, bardzo chciał pójść w ślady ojca i zostać stróżem prawa, ale jego życie z dnia na dzień zmienia się i legło w gruzach. Ojciec popełnia samobójstwo. Sonny popada w tarapaty i trafia do więzienia. Ojciec w pożegnalnym liście przyznaje się do współpracy z mafią narkotykową. W więzieniu chłopak dowiaduje się całej prawdy o skorumpowaniu policji, powiązaniu z mafią. Historia, którą usłyszał stawia samobójstwo ojca w zupełnie innym świetle. Sonny zaczyna wymierzać sprawiedliwość. Karze wszystkich winnych. Intryga goni kolejną.

Książkę czyta się szybko, wciąga jak poprzednie. Czyta się ją z dużo przyjemnością. Według mnie jest trochę inna niż poprzednie powieści z Harry, coś jej brakuje. Może takie było zamierzenie, bo to w sumie inni bohaterowie i inna opowieść. Jest godna polecenia na pewno, ciekawa i wciągająca. Sama jestem zdziwiona, że tak mi się spodobały powieści kryminalne ;) 

Za książkę dziękuję:

http://publicat.pl/

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger