Indyk z dynią, marchewką, cukinią, brokułem i mozzarellą



Hej :) Jak tam szaleństwo świąteczne już Was ogarnęło ??? U mnie na razie spokojnie, bo remont się kończy (choć jeszcze i tak zostanie na po Świętach trochę), oj masakra tak się wydaje, że wszystko pójdzie sprawnie i szybko, a tu zawsze coś złośliwie wypadnie :(. 
Jeśli chodzi op indyka, to tym razem z dynią, marchewką, brokułem i cukinią, do tego kulki mozzarelli, troszkę śmietany i pysznie wyszło. Jako dodatek pieczone ziemniaczki z burakiem :)


Składniki:

  • filet z indyka
  • dynia (ja miałam połówkę małej )
  • 2 marchewki
  • brokuł
  • mała cukinia
  • ząbek czosnku
  • sól
  • olej kokosowy do smażenia
  • kulki mozzarelli
  • śmietana 18% lub jogurt typu greckiego



Dodatkowo:

  • ziemniaki
  • burak
  • papryka czerwona wędzona
  • oregano
  • oliwa



Na patelni rozgrzewam olej kokosowy, dynię i marchewki ścieram na tarce na większych oczkach, wrzucam na rozgrzany olej. Brokuła gotuję. Ziemniaki i buraka również podgotowałam, pokroiłam, oprószyłam papryką, oregano i solą. Zapiekłam w piekarniku w 200 stopniach jakieś 20 minut. Jak marchewka i dynia trochę nam zmiękną, dodaję do nich pokrojoną cukinię, indyka i czosnek przepuszczony przez praskę. Wszystko smażę, pod koniec dodaję podgotowanego brokuła, doprawiam solą, dodaję pokrojone kulki mozzarelli. Mieszam, jak kulki troszkę się roztopią dodaję troszkę śmietany lub jogurtu, mieszam. Przekładam na talerz, obok ziemniaczki i burak :)



25 komentarzy:

  1. fajna kompozycja składników:)

    OdpowiedzUsuń
  2. To ja chcę takiego indyka i to dużo :)

    OdpowiedzUsuń
  3. o tak.. remonty nigdy nie idą gładko! ja tak miałam przed Wielkanocą! :O
    Ale dasz rady! :)
    Obiadek pyszny, ja osobiście uwielbiam takie kombinacje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z remontami zawsze tak jest, że mają trwać tydzień, a kończy się po miesiącu :P. Co do indyka, to wygląda pysznie, może bym zrobiła takiego :)

    OdpowiedzUsuń
  5. zjadłabym na jednym oddechu :D mniam!

    OdpowiedzUsuń
  6. Dużo warzyw, moje smaki....mniamu :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajny przepis:) Zapiszę sobie, bo potem zapomnę, a na razie nie mogę zrobić, bo moja nowa kuchnia jest jeszcze nieaktywna;)

    OdpowiedzUsuń
  8. uwielbiam takie zdrowe obiady :-) wygląda pysznie!

    OdpowiedzUsuń
  9. Jakie słoneczne kolory, aż się cieplej zrobiło. Pyszny obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  10. U mnie już świątecznie, nie mogę się doczekać przyszłego tygodnia :) Danie na obiad idealne, świetnie wygląda :)

    OdpowiedzUsuń
  11. pyszny obiad w moim klimacie :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Chętnie zjadłabym na kolację:)

    OdpowiedzUsuń
  13. oj, z tą dynią chętnie bym zjadła, rzadko u mnie bywa ;/
    a z remontami to tak jest, że człowiek wymyśla, czeka na efekt....a tam las jeszcze, a potem i tak chodzi ze ścierą i non stop wyciera :)

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawe połączenie składników :) Mniam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Cudownie! Aż mi ślinka cieknie :)
    Zapraszam:
    http://nackany-zeszycik.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Dynia cudownego smaku nadała...

    OdpowiedzUsuń
  17. Spokojnych, radosnych, spędzonych w gronie najbliższych, świąt! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger