Pancakes z ricottą i truskawkami



Hej :)) Dzisiaj popularne placuszki, ale tym razem z ricottą. Moje dziecko tak ogólnie jak zapytam, co by chciał na obiad, to zawsze odpowie, że pancakes, naleśniki, makaron z serem i kotlet z kurczaka. Oj zapomniałabym jeszcze pierogi ruskie. Są to dania, które jadłby na okrągło, mój mąż zamiast pancakes woli naleśniki i tak czasem muszę pokombinować, żeby było trochę inaczej ;). Tym razem szukałam właśnie czegoś z dodatkiem ricotty, bo kupiłam, czekała na swoją kolej, aż patrzę, a tu zaraz data się jej kończy. Znalazłam te placuszki właśnie -klik. Od zwykłych są bardziej lekkie, delikatne i mąż stwierdził, że o wiele smaczniejsze, dla mnie są rzeczywiście inne i bardzo dobre, więc polecam do wypróbowania :))

Składniki:

  • 1 1/2 szklanki mąki
  • 1 szklanka mleka
  • 3 jajka
  • 1/2 łyżeczka soli
  • 250 g serka ricotta
  • 2 łyżki cukru - ja dałam trzcinowy
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia
  • 4 łyżki roztopionego masła
  • truskawki


Masło roztapiam. Mleko miksuję z żółtkami, dodaję serek ricotta, następnie mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia, cukrem i solą. Białka ubijam i dodaję do reszty, na samym końcu dodaję roztopione i przestudzone masło. Smażę placuszki (muszą się ładnie zarumienić z obu stron). Truskawki zgniatam widelcem. Na talerzu układam placuszki, polewam truskawkami. Można oczywiście dodać jeszcze miodu :))



12 komentarzy:

  1. u mnie też ostatnio były :) i to dwa razy!! :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Mmm, nie dziwię się, że mógłby jeść na okrągło, ja też bym mogła pancakesy :D A z truskawkami i ricottą cudownie muszą smakować <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam takie puszyste naleśniory;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Coś dla mnie,jestem łasuch placuchowy.

    OdpowiedzUsuń
  5. placuszki ja wolę na śniadanie, ale i tak poychota :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam takie placuszki, są pyszne :-) pozdrawiam cieplutko kochana :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wcale się nie dziwię, że Twoje dziecko upomina się o panacakes. Robisz tak apetycznie, że sama chętnie bym się skusiła :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Pyszne danie :) ile placuszków wychodzi z podanej porcji ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja robiłam takie mniejsze i wyszło około 25 sztuk.

      Usuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger