Sałatka król imprezy



Fanem sałatek jestem, to wiecie. Na weekendzie mieliśmy małą imprezkę, mój młody kończył 8 lat (nie mogę się nadziwić jak to zleciało). Oczywiście listę zrobił, co mam mu przygotować :-). Wszystko do ostatniej chwili stało pod znakiem zapytania, bo jeszcze nie do końca zdrowi jesteśmy, ale okazało się, że młodej przechodzi i możemy coś zrobić. Tak na wariackich papierach wszystko. Przyszła pora na sałatkę i znaleźliśmy u Dusi tą właśnie. Tak sceptycznie podeszłam do mięsa mielonego w sałatce, ale no właśnie, ale jak ją spróbowaliśmy, to okazało się, że sałatka jest rewelacyjna. Smakowała wszystkim :-). Polecam Wam bardzo, bo sałatka na pewno będzie królem imprezy :-). Miłego dzionka Wam życzę :-)

Składniki:

  • 500 g mięsa mielonego ( u mnie indyk)
  • główka sałaty lodowej lub pekińskiej
  • 3 pomidory
  • 2 cebule
  • około 300 g pieczarek
  • 1 puszka kukurydzy
  • 1 puszka fasolki czerwonej
  • 3-4 łyżki majonezu
  • mały jogurt naturalny
  • 2 ząbki czosnku
  • 30 dkg sera żółtego
  • chipsy nachos (u mnie solone)
  • olej kokosowy lub roślinny do smażenia
  • sól
  • pieprz
  • papryka czerwona słodka lub ostra 



Pieczarki myjemy, kroimy w plasterki i podsmażamy na rozgrzanym oleju. Przekładamy na talerzy. Na patelnię na której smażyliśmy pieczarki dodajemy jeszcze troszkę oleju. Cebulę obieramy, kroimy w piórka, podsmażamy, jak się nam zeszkli dodajemy mięso mielone. Smażymy, dodajemy sól, pieprz, paprykę. Po usmażeniu studzimy. 
Sałatę lub kapustę pekińską  myjemy, dajemy posiekaną na dno dużej miski, pomidory sparzamy, obieramy ze skórki, kroimy w kostkę i dajemy na sałatę. Oprószamy solą i pieprzem. Na pomidory dajemy mięso mielone, na nie usmażone pieczarki, odsączoną kukurydzę i następnie fasolkę czerwoną. 
Do miseczki przeciskamy przez praskę czosnek, dodajemy do niego majonez i jogurt naturalny. Mieszamy. Sosem czosnkowym polewamy fasolkę. Na sos ścieramy ser żółty. Wierzch zdobimy pokruszonymi chipsami, całe układamy dookoła miski :-). Smacznego :-)))




14 komentarzy:

  1. Ciekawy pomysł :D. Też mnie zdziwiła trochę obecność mięsa mielonego, ale może to i dobry pomysł? :P

    OdpowiedzUsuń
  2. z taką sałatką każda impreza udana :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest pyszna:)))robiłąm na Sylwestra,znikła mega szybko:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Czy mięso ma być surowe? Sałatka wygląda bardzo smacznie ❤

    OdpowiedzUsuń
  5. O jaka nazwa zachęcająca :) Wygląda przepysznie <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo ciekawa sałatka... mnie także zaskoczyło to mięso mielone ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie znam takiej sałatki, a patrząc na składniki na pewno jest smaczna i syta :)

    OdpowiedzUsuń
  8. super sałatka :) muszę ją wreszcie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Fajny pomysl, zrobię taką tylko z mniejszej ilości składników. Pozdrawiam, Dorota

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger