Wafle z masą mleczno - kakaową



Wafle mojego dzieciństwa :-). Pamiętacie je, też jedliście w dzieciństwie? Przepis znalazłam w starym zeszycie mamy. Wafle te robiła jak byliśmy mali, teraz ja chciałam zrobić mojemu synowi. Jak je spróbował, to wołał, że to są wafle najlepsze na świecie :-). Są rewelacyjne to fakt. Z okazji dzisiejszego Dnia Dziecko wszystkim (bo każdy dzieckiem był i jest), życzę wszystkiego najlepszego, dużo radości i życzliwości :-)

Składniki:

  • paczka wafli
  • 1/2 szklanki mleka 2%
  • 2 szklanki mleka w proszku
  • 200 g masła lub margaryny (u mnie masło)
  • 1 szklanka ksylitolu u mnie (może być cukier)
  • 4 łyżki kakao


1. Mleko podgrzewamy w garnku, wsypujemy do niego ksylitol/cukier. Gotujemy na wolnym ogniu do momentu, aż rozpuści się nam masło i ksylitol/cukier. Odstawiamy, żeby troszkę przestygło.
2. Do jeszcze ciepłej masy dodajemy mleko w proszku i miksujemy na wysokich obrotach, żeby ładnie połączyło nam się z resztą i nie było grudek. Następnie dodajemy kakao i tak samo miksujemy.
3. Gotową, lekko ciepłą masą przekładamy wafle. Ja zawinęłam je w sreberko, którym były owinięte i na wierzch dałam deskę, a na deskę zgrzewkę wody mineralnej i tak zostawiłam na całą noc. Smacznego :-))





15 komentarzy:

  1. wspaniałe wafle, chętnie bym zjadła <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Przecież takie wafle to prawdziwy smak dzieciństwa. Wieki nie robiłam! Dziękuję za przypomnienie o nich :)

    OdpowiedzUsuń
  3. u mnie robi się je i dziś od czasu do czasu :D niezmiennie uwielbiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. no ba! Do dzisiaj czasem je robię.. <3 uwieeelbiam <3 <3

    OdpowiedzUsuń
  5. Wafli już wieki nie jadłam, a te wyglądają rewelacyjnie :) Pycha :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Pycha! Uwielbiam takie domowe wafle :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Fajne i szybkie, jak się chce coś słodkiego! :) Wzajemnie, wszystkiego najlepszego! :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Wafle domowej produkcji są najlepsze:) W zeszytach naszych mam zawsze znajdzie się coś pysznego:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Akurat ten przepis mi się teraz przyda :). Mam okazję do wypróbowania.

    OdpowiedzUsuń
  10. Mój braciszek uwielbia takie wafle. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Pyszności, uwielbiam takie wafle :-)

    OdpowiedzUsuń
  12. Mniam! Takie wafle to jeden z niewielu deserów, jakie moja mama przygotowywała, gdy byłam mała;)

    OdpowiedzUsuń
  13. całe wieki nie jadłam tych wafli, a są takie pyszne! :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger