"W słoiku. Przetwory na cały rok" Kasia Marciniewicz




Witajcie kochani :-) Wczoraj miałam pracowita sobotę, bo robiłam ogórki w zalewie curry i w zalewie musztardowej. Zakisiłam też kalafiora i marchewkę. Mąż jeszcze chwile to wystawi mnie za drzwi, bo ciągle tylko wymyślam co by tu jeszcze zrobić he he. Przepisami podzielę się z Wami jutro, a dziś mam dla Was recenzję książki bardzo na czasie, bo właśnie o przetworach :-) Książkę wydała autorka bloga ChilliBitte.pl  Kasia Marciniewicz. 

Książka "W słoiku. Przetwory na cały rok" to nie tylko przepisy, ale też poradnik o tym jak robić domowe przetwory. Jaka metoda będzie dobra do danego przetworu, jak przygotować słoiki, zakrętki itd. Wszystko super opisane, dokładnie i prosto. 

Znajdziemy tutaj przepisy na przetwory z owoców i warzyw, które możemy zamknąć w słoikach lub butelkach. Oprócz tradycyjnych przepisów na konfiturę z czarnej porzeczki, dżem z mirabelek, czekośliwkę i inne znajdziemy też i takie, które autorka bardzo ciekawie połączyła smakowo np: chutney z mirabelek z  patisonem i figą, dżem z zielonych pomidorów z bazylią, czekośliwkę z nutą pomarańczy czy dżem z moreli z tymiankiem.  

W kolejny rozdziale są przepisy na warzywa, octy i kiszonki. Tutaj większość przepisów to przepisy tradycyjne np. dębowe ogórki kiszone, ogórki małosolne, przecier pomidorowy, ostre arabskie pikle, znajdziemy też przepis na marynowane grzyby szlachetne czy ratatouille do słoików, oraz leczo, a także różnego rodzaju octy jak malinowy.

Autorka zamieściła też przepisy na warzywa i owoce suszone i mrożone. W tym rozdziale poczytamy nie tylko o tym jak i co suszyć oraz mrozić, ale znajdziemy też ciekawe przepisy na pesto np. cytrynowo - pietruszkowe, domową vegetę, przepisy na różne granole. 

Jest też rozdział, który nosi nazwę "przetwory specjalne" i tu możemy dowiedzieć się jak zrobić domową kiełbasę w słoiku, pasztety czy rożnego rodzaju kremy a'la nutella :-)

Książka jest cudnie wydana, ma piękne zdjęcia wykonanych już przetworów, czytelne opisy i wiele porad autorki, które ułatwią nam przygotowania naszych słoików z najróżniejszą zawartością. Mnie wiele przepisów się spodobało i w miarę możliwości na pewno je wykorzystam, jak nie uda mi się w tym sezonie, to w kolejnym na pewno. Kuszą mnie te morele z tymiankiem, czekosliwka z nutą pomarańczy i mirabelki z patisonem i figą, na pewno wykorzystam przepisy na pesto czy granole. Zobaczymy na co czas pozwoli :-) Książkę bardzo Wam polecam, bo znajdziecie w niej na pewno wiele inspiracji na domowe sprawdzone przetwory :-)













 Tytuł: "W słoiku. Przetwory na cały rok"
Autor: Kasia Marciniewicz
Okładka: miękka
Stron: 240
Cena okładkowa: 39,90 zł 
Wydawnictwo: Grupa Wydawnicza Publicat

3 komentarze:

  1. Bardzo fajnie wygląda i na pewno same świetne przepisy w niej są :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Brakowało mi własnie takiej książki, która będzie uniwersalna pod względem tematyki kulinariów domowych. Może warto będzie sprawdzić co tam Pani autorka przygotowała skoro polecasz.

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger