Szakszuka (Shakshouka) z szynką



Witajcie :-) Znacie Szkaszuke ? Jest to danie kuchni tunezyjskiej składające się z jajek, cebuli, pomidorów i papryki, które razem gotuje się na patelni. Ja robiłam po raz pierwszy, jest rewelacyjna, tyle mogę powiedzieć :-) Każdy może dodać to co lubi i zawsze danie będzie oryginalne. Ja dodałam szynkę z linii wędlin Z dymnej chaty jest to szynka spod powału Handerek. Żółtka w mojej wersji ścięte, bo moje dziecko innych nie chce. Więc jeśli chcecie takie, po dodaniu jajek musimy danie nakryć pokrywką :-) Życzę Wam miłego poniedziałku :-)

Składniki:

  • 150 g Szynki spod powału Handerek
  • 3 jajka
  • 1 średnia czerwona papryka 
  • około 10 sztuk pomidorków koktajlowych (mogą być zwykłe lub passata)
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 mała czerwona cebula
  • łyżeczka słodkiej papryki
  • kurkuma (tak na czubek łyżeczki)
  • kmin rzymski mielony (tak na czubek łyżeczki)
  • sól
  • pieprz
  • masło klarowane
  • natka pietruszki
  • listki bazylii


1. Cebulę obieramy i kroimy w kosteczkę, czosnek drobno siekamy, szynkę kroimy w kostkę, paprykę również. Pomidorki koktajlowe ja sparzyłam, obrałam ze skórki i okroiłam na ćwiartki. 
2. Na patelni rozgrzewamy masło, wrzucamy cebulę i czosnek, podsmażamy chwilkę, dodajemy pokrojoną szynkę i paprykę i pomidorki. Dodajemy również przyprawy, mieszamy. Smażymy do momentu, aż odparuje nam troszkę woda z pomidorów.
3. Na patelni robimy trzy gniazda (to co jest już na patelni rozsuwamy, tak aby powstały trzy wgłębienia na jajka), do każdego gniazda wybijamy jedno jajko. Jajka oprószamy solą i pieprzem. Jeśli chcemy, aby żółtka jajek były ścięte całość nakrywamy przykrywką, jeśli nie, to nie ma takiej potrzeby, gotujemy około 8 - 10 minut (pod przykryciem szybciej). Białka jajek powinny nam się ściąć. Całość po ugotowaniu posypujemy natką pietruszki i bazylią. Podajemy z pieczywem :-) Smacznego :-)))









10 komentarzy:

  1. wygląda tak pysznie, że grzechem byłoby nie spróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też ostatnio to odkryłam i się zakochałam:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Pysznie wygląda :) Bardzo chętnie wpadłabym do Ciebie i pomogła Ci zjeść :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam. Bardzo często jemy na weekendowe śniadanie. Kmin rzymski dodaje takiego smaku tej potrawie, że nie sposób go pominąć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. uwielbiam szakszukę! :) u mnie przeważnie bez szynki :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Przyznam się, że jeszcze nie jadłam szkszuki. Wyglada pysznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Apetyczne! Trochę przypomina mi omlet:)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger