Kruche gwiazdeczki z białą czekoladą i dżemem truskawkowym



Witajcie kochani, jak tam po Świętach? Na pewno najedzeni, mam nadzieję, że nie przejedzeni. Teraz kilka dni wolnego i znowu Sylwester :-) Ja mam dziś dla Was przepis na pyszne kruche ciasteczka z białą czekoladą z dodatkiem truskawek. Ciasteczka przełożone dżemem truskawkowym. Fajne, mogą poleżeć chwilę, pyszne i kruchutkie :-) Najlepsze na drugi, trzeci dzień :-) Miłego dzionka Wam życzę :-)

Składniki:

  • 170 g masła
  • 1 jajko
  • 30 g cukru puder 
  • 350 g mąki 
  • 100 g białej czekolady ( ja miałam z kawałkami truskawek) 
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • 3 - 4 łyżki śmietanki 30%
  • dżem lub powidło do przełożenia (u mnie dżem truskawkowy)


1. Białą czekoladę razem ze śmietanką rozpuszczamy w kąpieli wodnej. Na stolnicę przesiewamy mąkę razem z proszkiem do pieczenia, dodajemy cukier puder, wkrawamy do niej zimne masło, siekamy nożem, dodajemy jajko i rozpuszczoną białą czekoladę. Zagniatamy ciasto, które zawijamy w folię spożywczą i wkładamy na 30 minut do zamrażalnika. 
2. Przygotowujemy dobie foremki do wycinania (pamiętajmy, że musimy wycinać tyle samo ciasteczek bez dziurki i tyle samo z dziurką :-))
3. Ciasto dzielmy sobie na części, rozwałkowujemy na około 2-3 mm i wykrawamy ciasteczka. Układamy na blaszce wyłożonej papierem do pieczenia. Pieczemy w 180 stopniach około 9 minut funkcja góra - dół (ciasteczka powinny ładnie nam się zarumienić). Studzimy na kratce.
4. Przestudzone ciasteczka przekładamy dżemem. Ciasteczka najlepsze są na drugi, trzeci dzień :-) Smacznego :-)







16 komentarzy:

  1. Ale śliczne . Białą czekoladę i truskawki uwielbiam-pożarłabym

    OdpowiedzUsuń
  2. Oooo...teraz piekłaś? :) po świętach to jednak nie bardzo się chce ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. To się jakoś chyba nazywało...ciasteczka Lindzkie czy coś?
    A po świętach, rodzinnych i spokojnych, czuję się...lekko obżarta. Ale nie nażarta;)
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  4. mmmmm.... już sam tytuł sprawił że sie rozmarzyłam:))

    OdpowiedzUsuń
  5. Wyglądają uroczo :) I na pewno są pyszne!
    https://rankiemwszystkolepsze.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne ciacha... i z pewnością pyszne :)

    OdpowiedzUsuń
  7. PRoste, a jak ładnie i podejrzewam, że i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nawet jeśli w Święta zjadłam ciut więcej, to nie mogłabym się oprzeć takim specjałom. ;) Smaku mi narobiłaś. Jeszcze trochę, a wdzieję fartuszek i spróbuję coś upiec według Twojego przepisu. :) Pozdrawiam ciepło

    OdpowiedzUsuń
  9. Jej jakie śliczne.

    www.natalia-i-jej-świat.pl

    OdpowiedzUsuń
  10. Wyglądają tak pięknie, jak z najlepszej cukierni. Śliczne gwiazdeczki.
    Fajny przepis na pyszne ciasteczka. Nie ma to ja własny wypiek :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jak z białą czekoladą, to ja mówię zdecydowane "TAK" :) Wyglądają wspaniale :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Wyglądają cudownie! Uwielbiam kruche ciasto, ciasteczka z dodatkiem owoców! A biała czekolada to coś nowego :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Beatko, a czy te ciasteczke przetrwają do świąt jesli je zrobie jutro? Jak myslisz?

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciasteczka spokojnie przetrwają. Z dnia na dzień robią się bardziej miękkie i smaczniejsze :-) Można upiec i przełożyć później :-)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger