"Podpalacz" Wojciech Chmielarz



Czytanie o komisarzu Mortce zaczęłam od końca, ale zachwycona ostatnią książką Wojciecha Chmielarza "Cienie" zabrałam się za czytanie poprzednich. Tak jak ostatnia książka tego autora, tak też i ta to fantastyczny kryminał, dobrze napisany i wciągający. 

Poznajemy w nim komisarza Mortkę, policjanta, który za wszelką cenę dąży do rozwiązania zagadki, których w książce jest mnóstwo. Komisarz to uparty, nieco wybuchowy i niecierpliwy człowiek, dla pracy poświęca swoje życie osobiste. Rozwodzi się z żoną, musi wyprowadzić się z mieszkania, które zostawia jej i dwóm synom. 
Tym razem zajmuje się sprawą podpaleń na warszawskim Ursynowie.W jednym z nich ginie biznesmen, a jego żona celebrytka zostaje mocno poparzona. Proste z pozoru dochodzenie zaczyna coraz bardziej się gmatwać.Mieszkańców zaczyna ogarniać strach. Policjant wpada na całą masę tropów, czasem mylnych, niektóre powracają jednak i okazuje się, że są elementem układanki, zaskakującej układanki :-) Rozwiązaniem zagadki możemy być zdziwieni, jak i tym kto i z jakich powodów stoi za tak makabrycznymi podpaleniami :-)

"Podpalacz" to naprawdę świetny, rasowy kryminał. Czyta się go szybko, mimo objętości wciąga niesamowicie i nawet nie zdajemy sobie sprawy, jak szybko pochłaniamy kolejne strony książki. Postać Jakuba Mortki jest świetnie wykreowana, nie da się go nie lubić. Jego postać jest wyrazista, jest on uparty i ambitny, nie jest wzorem cnót, ale robi przyjemne wrażenie. Książka nie nudzi, bo autor opisał wydarzenia krótko, zwięźle i na temat, zagadka goni zagadkę i nie ma tu czasu na nudę. Polecam Wam książkę bardzo, ja będę szukała kolejnych książek autora, które chętnie przeczytam :-)




Tytuł: "Podpalacz"
Autor: Wojciech Chmielarz
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Stron: 366
Cena okładkowa: 37,90 zł
Wydawnictwo: Marginesy

5 komentarzy:

  1. Nie znam tego autora, ale bardzo zachęciłaś mnie do tej książki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lubię takie wciągające kryminały. A tematyka też godna uwagi

    OdpowiedzUsuń
  3. Kilka dni temu odkryłam Chmielarza i zaczęłam właśnie od "Podpalacza". Zgadzam się, że to kryminał godny polecenia. Gdybyś była ciekawa mojej opinii zapraszam do mnie: czytam-wieczorami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Kilka dni temu odkryłam Chmielarza i zaczęłam właśnie od "Podpalacza". Zgadzam się, że to kryminał godny polecenia. Gdybyś była ciekawa mojej opinii zapraszam do mnie: czytam-wieczorami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger