Tarta z tuńczykiem, bakłażanem i pomidorami



Dzień dobry :-) Tydzień zaczynamy od przepisu na pyszną tartę z tuńczykiem, bakłażanem, pomidorkami koktajlowymi, oliwkami, mozzarellą. Do tego sos pomidorowy z dodatkiem ajwaru. Tarta pyszna, nam smakowałam bardzo, mam nadzieję, że i Wam przypadnie do gustu :-)

Składniki na ciasto:

  • 230 g mąki pszennej
  • 150 g masła
  • jajko
  • 2 - 3 łyżki zimniej wody
  • 1/2 łyżeczki soli
  • 1/2 łyżeczki oregano lub bazylii


1. Mąkę przesiewamy na stolnicę, dodajemy masło, siekamy nożem, dodajemy resztę składników i zagniatamy ciasto. Rozwałkowujemy go, wykładamy nim formę to tarty (u mnie średnica 26 cm), spód nakłuwamy widelcem. Wkładamy do lodówki na około 20--30 minut. Po tym czasie podpiekamy w 190 stopniach około 20 minut.

Składniki farsz:

  • 2 puszki tuńczyka
  • 1 mniejszy bakłażan
  • pomidorki koktajlowe
  • kilka oliwek u mnie czarne
  • 1 cebula
  • 2-3 ząbki czosnku
  • 1 szklanka passaty pomidorowej
  • 2-3 łyżki ajwaru (u mnie łagodny)
  • sól
  • pieprz
  • 1 kulka mozzarelli
  • 1 łyżka masła klarowanego


1. Bakłażana myjemy, kroimy w plasterki, oprószamy każdy plasterek z obu stron solą i odstawiamy na kilkanaście minut. Następnie  opłukujemy, żeby pozbyć się soli, osuszamy ręcznikiem i podsmażamy na suchej patelni z obu stron.
2. Na patelni rozgrzewamy masło, cebulę kroimy w piórka, czosnek przepuszczamy przez praskę. Wrzucamy oba składniki na rozgrzane masło. Jak cebula się zeszkli dodajemy passatę i ajwar. Chwilkę zostawiamy jeszcze na gazie, sos nam powinien trochę zgęstnieć. Odstawiamy.
3. Pomidorki kroimy na połówki, tak samo oliwki. Tuńczyka odsączamy na sitku, następnie przed wyłożeniem jeszcze trochę odciskamy z zalewy.
4. Na podpieczony spód wykładamy sos, następnie tuńczyka, na tuńczyka układamy bakłażana, pomidorki i oliwki. Całość posypujemy pokrojoną w kostkę mozarellą. Pieczemy w 180 stopniach około 40 minut. Smacznego :-)






14 komentarzy:

  1. Bardzo apetyczna tarta, fajne nadzienie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepis boski! Zapisuję do zrobienia pewnego dnia:)
    pozdrawiam serdecznie z nad filiżanki kawy:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tarta SUPER! Ryba, warzywa - samo zdrowie, a do tego jak wspaniale wygląda! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Fantastic web site. Plenty of useful information here.

    I am sending it to several pals ans also sharing in delicious.
    And certainly, thanks on your sweat!

    OdpowiedzUsuń
  5. Na początku myślałam że to truskawki na środku :D Głodnemu chleb ma myśli :P
    A tarta na pewno pyszna!

    OdpowiedzUsuń
  6. Wygląda bardzo apetycznie i o ile za tuńczykiem nie przepadam, to bym spróbowała :P

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak ja dawno nie jadłam tarty :) Czas chyba wypróbować ten przepis :)

    OdpowiedzUsuń
  8. To musi byc pyszne! I jak pieknie wyglada:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Zrobiłam, zjadłam i bardzo mi smakowało - gratulacje:-)) DZIĘKI:-)))

    OdpowiedzUsuń
  10. wygląda apetycznie, zjem z przyjemnością tuńczyka w nowej wersji

    OdpowiedzUsuń
  11. z wielką chęcią zjadłabym wytrawną tartę :)

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za odwiedziny, jest mi bardzo miło :)

Copyright © 2016 kruche babeczki , Blogger